W ramach innowacji pedagogicznej "W świecie filmu i widowisk teatralnych" realizowanej na lekcjach języka polskiego uczniowie klas piątych mieli 3 tygodnie na to, by:
• obejrzeć film pt. ,,Klasa pana Tourette’a” - dzieło przedstawia prawdziwą historię człowieka, który mimo iż zmagał się z chorobą o podłożu neurologicznym, w sposób niestrudzony walczył o realizację swojego największego marzenia – chciał zostać nauczycielem;
• przygotować się do klasowej dyskusji po obejrzeniu filmu (wrażenia po seansie, wypowiedzi na temat sensu dążenia do celu mimo wielu przeciwności, szacunku do drugiego człowieka, tolerancji);
• przygotować odpowiednią oprawę na zajęcia: zdjęcia kadrów z filmu, informacje na temat zaburzenia neurologicznego, jakim jest zespół Tourette’a;
• zredagować wypracowanie na temat -> Czy warto dążyć do realizacji marzeń, nawet tych, które innym ludziom wydają się nierealne i śmieszne?
Największe wrażenie wywarła na dzieciach informacja o tym, że jest to historia oparta na faktach.
Obejrzenie i wysłuchanie przemówienia prawdziwego Brada Cohena, które wygłosił tuż po tym, gdy uzyskał tytuł ,,Nauczyciela Roku”, zostało skomentowane przez uczniów w najlepszy z możliwych sposobów – długimi brawami :)